Saturday, February 15, 2014

ဒီတစ္ခါတင္မယ့္ အေၾကာင္းအရာကေတာ့... Honda Fit ႏွင့္ Honda saloon မ်ားနွင့္ အျခားေသာ saloon ကားငယ္ေတြမွာ... Anti-lock brakes system (ABS) မီးလင္းရတ႔ဲ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ... အဓိကက်တ႔ဲ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုျဖစ္တ႔ဲ... Wheel bearing ဟက္ေဘာအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္... ABS အလုပ္မလုပ္လို႔ ABS မီးလင္းေနရင္ ABS စနစ္ကေနျပီး အဓိကထိန္းခ်ဳပ္... အလုပ္လုပ္ေပးတ႔ဲ... အရိွန္ျပင္းျပင္းေမာင္းလာစဥ္မွာ ရုတ္တရက္ ဘရိတ္အျမန္နင္းလိုက္ေသာ္လည္း ကားကို ေဘး ဘယ္/ညာ မတိမ္းေစာင္းသြားေအာင္ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း... ဘရိတ္မာစတာပန္႔ဝါရွာ မေကာင္းေတာ့၍ ဘရိတ္သိပ္မမိေသာအခါမ်ားတြင္... ABS မွ ဘရိတ္ကူဖမ္းေပးျခင္း... Vehicle Stability Control (VSC) စနစ္အတြက္ မိုးေရထဲႏွင့္ရြံ႕ဗြက္ေတာထဲတြင္ ကားလမ္းေခ်ာ္သည့္အခါ အလုိအေလ်ာက္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္း... Truth and Reconciliation Commssion System(TRC) စနစ္ျဖစ္ေသာ... ဗြက္ထဲတြင္ကားရုန္းသည့္အခါ ဘီးတစ္ဘက္တည္းလည္ေနပါက... လည္ေနေသာဘီးကို ဘရိတ္လိုသေလာက္ဖမ္းေပးကာ... ဘီးဘယ္/ညာ ကို ျပိဳင္တူရုန္းေစျခင္း... စေသာစနစ္မ်ားလည္း အလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါ... ကၽြန္ေတာ္ျပင္ဖူးေသာ ဟြန္ဒါဖစ္နွင့္ ဆလြန္းကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္... ABS မီးလင္းရာတြင္ စက္န႔ဲ စစ္ၾကည့္ေသာအခါ ဘယ္ဘီးက ABS ဆင္ဆာ အလုပ္မလုပ္ဟု ျပေသာ္လည္း...ABS ဆင္ဆာ မီးလိုင္းအကုန္ေကာင္းေနျပီး... စက္န႔ဲ ABS reset လုပ္ေသာ္လည္းမရပါ...အျပစ္ရွာရအလြန္ခက္ေသာ... အျပစ္ျဖစ္ပါသည္...ထိုအျပစ္မွာ ဆင္ဆာ မီးလိုင္းအားလံုးေကာင္းေနပါက... ဟက္ေဘာတြင္သာအဓိကျဖစ္ပါသည္...ယခုေနာက္ပိုင္းလာေသာ ဖစ္နွင့္ အျခားေသာဟြန္ဒါနွင့္ ဆလြန္းကားမ်ားတြင္ ABS signal ring ကို... ဟက္ေဘာ သဲကာအဖံုးတစ္ဘက္တည္း(တစ္ဖက္သာပါျပီး အျခားတစ္ဖက္မွာ သံလိုက္မပါပါ)တြင္ အားအလြန္နည္းေသာသံလိုက္(magnet) ထည့္ကာ... ဆင္ဆာကို အလုပ္လုပ္ေစပါသည္... ထိုအခါ သတိမထားမိေသာအခ်ိဳ႕ဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္...ဟက္ေဘာကို ဆိုဒ္အားလံုး တူလွ်င္ ထည့္၍ ရေသာေၾကာင့္ သံလိုက္ signal ring မပါေသာဟက္ေဘာမ်ား ထည့္မိျခင္း...သံလိုက္ပါေသာ္လည္း မ်က္နွာျပင္မွား၍ ထည့္မိျခင္းေၾကာင့္... ABS sensor ဆင္ဆာအလုပ္မလုပ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္... ABS စနစ္တစ္ခုလံုးအလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါ...ထိုအခါ အထက္ေဖာ္ျပပါ... ABS စနစ္ကထိန္းခ်ဳပ္ေပးေသာ VSC စနစ္နွင့္ TRC စနစ္တို႔လည္း အလုပ္မလုပ္ နိဳင္ေတာ့ပါ...ထိုသို႔ မျဖစ္ေစရန္ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ဆလြန္းကားငယ္မ်ား... ဗင္ကားငယ္မ်ား...ဝက္စ္ဂြန္ကားငယ္မ်ားကို ဟက္ေဘာလဲရာတြင္... (၁)သူ႔ကားအမ်ိဳးအစားအတြက္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ ဟက္ေဘာကိုသာသံုးပါ (၂)မိမိကားအမ်ိဳးအစားအတြက္ ဟက္ေဘာမရလွ်င္ ဆိုဒ္အားလံုးတူေသာ ဟက္ေဘာကို သံလိုက္ပါမပါ လႊက်ိဳးျပားငယ္ေလးျဖင့္ သဲကာကိုကပ္စမ္းၾကည့္ပါ (၃)သံလိုက္ပါေသာ ဟက္ေဘာကို မ်က္နွာျပင္မွားမထည့္မိေစရန္ ဂရုျပဳပါ... (၄)သံလိုက္ပါေသာ သဲကာမ်က္နွာျပင္သည္ ABS ဆင္ဆာရိွရာ အတြင္းပိုင္းဘက္ကိုသာထည့္ရပါမည္... (၅)ဟက္ေဘာလဲရာတြင္ ဘကၳရီ အနဳတ္ၾကိဳးကို ျဖဳတ္ထားပါ... ထိုသို႔ မျဖဳတ္ထားပါက ABS မီးလင္းလာတတ္ပါသည္... စက္နိဳးျပီး ABS မီးလင္းလာလွ်င္ ဘကၳရီ အနဳတ္ၾကိဳးကို ၁ မိနစ္ခန္႔ျဖဳတ္၍... ထားျပီးလွ်င္ ေပ်ာက္သြားမည္...မေပ်ာက္ပါက ကားေမာင္းသြားလွ်င္ ၁ ကီလို ေက်ာ္အတြင္းေပ်ာက္ပါသည္(ဆင္ဆာနွင့္ ABS မီးလိုင္းအျပစ္မရိွပါက) (၆)ပံု (၅) တြင္ပါေသာ ABS signal ring အျပင္တြင္ပါေသာကားငယ္မ်ား... ဟက္ေဘာသဲကာတြင္ သံလိုက္ပါရန္မလိုပါ... ABS စနစ္ဟာ ကားတစ္စီးမွ ယာဥ္ေမာင္းသူအတြက္ အႏာၱရာယ္မွ... ကာကြယ္ေပးေသာ အေရးၾကီးစနစ္တစ္ခုျဖစ္သျဖင့္ အားလံုးသိရိွေစရန္... မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား... ပံုစာမ်ား... ပံု(၁)သံလိုက္သဲကာ signal ring ပါေသာ Honda Fit wheel bearing ဟက္ေဘာအံုပံု... ပံု(၂)ဟက္ေဘာတြင္ သံလိုက္သဲကာပါေသာ မ်က္နွာျပင္ဘက္အျခမ္းပံု... ပံု(၃)ဟက္ေဘာတြင္ သံလိုက္သဲကာမပါေသာ မ်က္နွာျပင္ဖက္အျခမ္းပံု... ပံု(၄)ABS sensor ဆင္ဆာနွင့္ Signal ring အလုပ္လုပ္ပံု... ပံု(၅)သံလိုက္သဲကာပါစရာမလိုေသာ Signal ring အျပင္တြင္ပါေသာ... ဟက္ေဘာအံုပံုတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္ခင္ဗ်ား... မင္ဘာမ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တစ္ရက္ကို အနည္းဆံုး တစ္ပို႔စ္တင္ခ်င္ ေသာ္လည္း...မနက္ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဝပ္ေရွာ့တြင္ လုပ္ရျပီး... ညေန ၅ နာရီေက်ာ္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ၏ဝပ္ေရွာ့သို႔ သြားကူေပးရျခင္း... အိမ္ျပန္ ထမင္းစားျပီးခ်ိန္တြင္ ည ၁၁ နာရီခန္႔ျဖစ္ေနကာ...ပို႔စ္တစ္ခုတင္ျပီးခ်ိန္ တြင္ မနက္ ၂ နာရီေက်ာ္အထိ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ေတာင္ေပၚသို႔ လည္းကားသြားျပင္ေပးရပါေသာေၾကာင့္ ပင္ပန္းလြန္း၍ ပို႔စ္မတင္ျဖစ္သည္ကို နားလည္ေပးၾကပါရန္နွင့္ တင္စရာပို႔စ္မ်ားေရာ ECU Wiring Diadram ေတြန႔ဲ အလုပ္လုပ္ပံုမ်ားကိုပါ အခ်ိန္ရတိုင္းတင္ေပးပါ႔မယ္ခင္ဗ်ား...

No comments: