Saturday, May 3, 2014
ျမန္မာျပည္ ... RON( Research Octane Number)...
ပလပ္(plug) ...ကားရွင္ဒုကၡႏွင့္
LPG(Liquefied Petroleum Gas) "
ျမန္မာျပည္တြင္ VVT- i ကားမ်ားေရာ...VVT- i မဟုတ္သည့္ကားမ်ားေရာ...
i - DSI , VTEC, i - VTEC ေတြေရာ လဲလိုက္ရသည့္ ပလပ္ေတြ...
ေမးလိုက္ၾကသည့္ ကားရွင္ေတြကလည္း မနည္း...
ပလပ္ကိစၥကို ေမးလိုက္သည့္ ကားရွင္တိုင္း ပလပ္လဲျပီးတာနွင့္မေကာင္းလို႔...
ပလပ္မလဲခင္က ေတာက္ေတာက္န႔ဲ မီးသံထြက္ေနတယ္...
ပလပ္လဲျပီးလည္း ခဏသာ ျပန္ထြက္လာတယ္ေပါ႔ဗ်ာ...
ထြက္မွာေပါ႔... ဆီမွမေကာင္းဘဲ Petrol octane rating RON ျပည့္လား မျပည့္လားမသိ...အ႔ဲလိုဆီေတြ သံုးမိတ႔ဲအခါၾကာေတာ့ ဆီမသန္႔တ႔ဲအတြက္...
ပါလာတ႔ဲ အပိုဆုေလးေတြက ဆီစစ္မွာပိတ္ေနတာ...ရန္ကုန္က လာတ႔ဲကားေလးတစ္စီးကို မဆြဲလို႔ တာခ်ီလိတ္မွာျပင္တုန္းက အ႔ဲဒီဆီစစ္ဟာ...
ကၽြန္ေတာ့္ ေတြ႔ဖူးသမွ် ဆီစစ္ေတြထဲမွာ အညစ္ပတ္ဆံုးပါ...
အသစ္လဲဖို႔ကလည္း ဆီစစ္ မွာရင္ ၃ ရက္ေလာက္ၾကာမွာမို႔...
ကားရွင္ေတြ မေစာင့္နိဳင္တာန႔ဲ ေဆးေပးတာေတာင္ ဓါတ္ဆီ ၄လစ္ေလာက္ကုန္ျပီး...ေလအိုးၾကီး ၃ အိုးေလာက္န႔ဲ အခ်ိန္ ၁ နာရီေက်ာ္ေလာက္
ၾကာမွ မဲတူးညစ္ပတ္အမွဳန္ေတြန႔ဲျပည့္ေနတ႔ဲ ေလပိတ္ေနတ႔ဲ ဆီစစ္ဟာ...
သန္႔ရွင္းသြားကာ အဆင္ေျပသြားပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ မီးသံေတြထြက္လာျပီဆိုရင္ ဆီတိုင္ကီျဖဳတ္ေဆး...
ဆီစစ္အသစ္လဲ ဆီပိုက္လိုင္းေတြပါေလန႔ဲ မွဳတ္...
ဆီအေဟာင္းကို ျပန္မသံုးဘဲ...ဆီအသစ္ထည့္သံုးမွ အဆင္ေျပမွာပါ...
ပလပ္တစ္ခုထဲ လဲယံုန႔ဲတင္ အဆင္မေျပပါဘူး...
ဟြန္ဒါ ဖစ္ i - DSI အဂ်ၤင္ဆို ကားကေပါက္စေလး...
တစ္ခါပလပ္လဲ ၈ လံုး ၾကာေတာ့ ဖစ္ i - DSI ဝယ္ထားရင္...
ကားပစၥည္းဆိုင္တြဲဖြင့္ထားရမလိုျဖစ္ေနျပီ...
ဆီမေကာင္းျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္...
ဆီပါဝါမျပည့္တ႔ဲအတြက္ ဆီပိုစားမယ္...
ကားဆြဲအားလည္း ၁၀၀ ရာခိုင္နွဳန္းမျပည့္ဘူး...
ပလပ္ေတြ ပ်က္စီးမယ္...
ဆီမေကာင္းလို႔ ကာဗြန္ေငြ႔ေတြပိုထြက္လာမယ္...
ေက်ာက္ဇကာ(Catalytic Converter) ပိတ္မယ္...
ေက်ာက္ဇကာပိတ္တ႔ဲအခ်ိန္...
ေရတိုင္ကီပန္ကာ(Cooling fan)န႔ဲ
ေရတိုင္ကီေရေအးစနစ္(Radiator cooling system)
မေကာင္းတ႔ဲကားေတြ ေတာင္တက္ေတြန႔ဲ ...
ရာသီဥတုအရမ္းပူတ႔ဲအခ်ိန္ ေရဆူျပီး အဂ်ၤင္ခန္းအပူခ်ိန္ျမင့္ျပီး...
ကားမီးေလာင္နိဳင္ပါတယ္...
ပလပ္န႔ဲပတ္သက္ျပီးေျပာရင္ ကားတိုင္းမွာ အသံုးျပဳရမယ့္ ပလပ္အမ်ိဳးအစားန႔ဲ
Iridium , Platinum နံပါတ္ေတြန႔ဲတစ္ကြ လာေပမယ့္...
ကားအမ်ိဳးအစားအလိုက္ တစ္မ်ိဳးခ်င္းမွာရတာခက္တာရယ္...
ေစ်းနွဳန္းၾကီးျမင့္မွဳ႕ရယ္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပလပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးစမ္းသပ္သံုးၾကည့္ကာ
ေစ်းလည္း သက္သာ ကားတိုင္းလိုလိုလည္း ထည့္သံုးလို႔ရကာ...
သက္တမ္းလည္း အနည္းဆံုး ကီလို ၃၀၀၀၀ မွ ၅၀၀၀၀ ေက်ာ္အထိအသံုးခံတ႔ဲ
ပလပ္အမ်ိဳးအစားတစ္မ်ိဳးကိုသာ သံုးပါေတာ့တယ္...
Octane rating လည္း သိပ္မေရြးပါဘူး...
အ႔ဲအမ်ိဳးအစားကေတာ့ NGK Platinum BKR6EGP-7092 ပါ...
မီးကူးေခါင္းေလးက အပ္ဖ်ားေလာက္သာရိွပါတယ္...
ပလပ္နံပါတ္ကို အေပၚအဖံုးမွာသာရိုက္ထားျပီး...
ေဘးဘက္ေတြမွာ ရိုက္မထားပါဘူး...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အရင္ဓါတ္ဆီ ေအာက္တိန္း ၉၁ န႔ဲ ၉၅ ရိွေပမယ့္...
ခုဓါတ္ဆီ ေအာက္တိန္း ၉၁ သာသံုးပါတယ္...
ေနာက္တစ္ခုက LPG ဂက္စ္ သံုးတာပါ...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ LPG န႔ဲ CNG/NGV (Compressed Natural Gas/Natural Gas Vehicle) ၂ မ်ိဳးရိွေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ေနတ႔ဲ နယ္ဘက္မွာေတာ့...
LPG ကိုသာသံုးပါတယ္...ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ LPG ပန္႔ေတြဟာ...
ျမိဳ႕တိုင္းတြင္ရိွျခင္း...ဂက္ျဖည့္ရာတြင္လည္း LPG ၄၈ လီတာအိုးမွသည္
၇၅ လီတာအိုးအထိ ၃ မိနစ္မွ ၅ မိနစ္ထက္ပိုမၾကာျခင္း...
ဂက္ျဖည့္လွ်င္မေစာင့္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္...
CNG ကေတာ့ ဂက္ပန္႔လည္းကၽြန္ေတာ္တို႔နယ္ဘက္တြင္ရွာပါးကာ...
မည္သည္နယ္တြင္မဆို ဂက္ျဖည့္လွ်င္တန္းစီရပါေသးတယ္...
ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္လို႔ ဂက္ျဖည့္တာေတာင္ ပန္႔ေကာင္းလွ်င္ နာရီဝက္ေက်ာ္...
ပန္႔သိပ္အားမေကာင္းလွ်င္ ၄၅ မိနစ္အထိ ဂက္အိုးျပည့္ေအာင္ေစာင့္ရပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္မွာ LPG သာသံုးၾကတာပါ...
ပလပ္အေၾကာင္းျပန္ဆက္ရရင္ ဆီက ေအာ္တိန္း ၉၁ သာရိွပါတယ္...
LPG Octane rating ကေတာ့ ၁၀၀ မွ ၁၀၅ အထိရိွပါတယ္...
LPG ကေအာက္တိန္းျမင့္ေပမယ့္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲအားန႔ဲ...
ကားဆြဲအားကေတာ့ ဓါတ္ဆီထက္နည္းနည္းနိမ့္ပါတယ္...
ဒီလိုျဖစ္ရတာကေတာ့ ဂက္စ္ကေအးတာေၾကာင့္ အဂ်ၤင္ထဲေရာက္တ႔ဲအခ်ိန္...
မီးေလာင္ေပါက္ကြဲအားနည္းျပီး ကားဆြဲအားက်ရတာပါ...
LPG Reducer ထဲမွာ ေရေႏြးလွည့္စနစ္ပါေပမယ့္...
ဂက္စ္ဟာ အဂ်ၤင္ထဲေရာက္ခ်ိန္ အနည္းန႔ဲအမ်ားေအးေနဆဲပါ...
LPG Reducer ထဲ ေရမေရာက္တ႔ဲအခ်ိန္ဆို...
LPG Reducer အိုးအျပင္မွာေရခဲေတြျဖစ္ေနပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ LPG ဂက္စ္ေလာင္စာသံုးကားေတြဟာ ပလပ္အမ်ိဳးအစားမေကာင္းရင္
မဆြဲပါဘူး...ကၽြန္ေတာ္တို႔ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စမ္းသပ္ျပီးမွ...
LPG Mixer န႔ဲျဖစ္ေစ LPG Injector န႔ဲျဖစ္ေစ...
၉၁ ဆီန႔ဲျဖစ္ေစ အားလံုးအဆင္ေျပေအာင္သံုးလို႔ရတ႔ဲ ဒီပလပ္ကိုသံုးတာပါ...
ခုဆို ဆီေလာင္စာစနစ္ကားေရာ ဂက္ေလာင္စာစနစ္ကားပါ ဒီအမ်ိဳးအစားတစ္ခုကိုသာသံုးေတာ့ပါတယ္...
တစ္ခ်ိဳ႕ ကားကုမၸဏီေတြရဲ႕ စံနွဳန္းမီွ ပလပ္ေတြဟာ...
ေအာက္တိန္း ၉၅ မဟုတ္ရင္ မဆြဲတာေၾကာင့္ ဒီပလပ္ကိုသာ သံုးရတာပါ...
ပလပ္ဝယ္ထည့္တ႔ဲေနရာမွာလည္း အစစ္ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ အေရးၾကီးပါေသးတယ္...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အျမဲတမ္း ကုမၸဏီကေန အလံုး ရာခ်ီမွာျပီးမွ ထည့္ေပးပါတယ္...အသံုးခံသလို ေစ်းလည္းမမ်ားပါဘူး...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ က်ပ္န႔ဲဆို ၅၀၀၀ ေတာင္မျပည့္ပါဘူး...
ေအာ္တိန္း RON နံပါတ္လည္းမေရြးပါဘူးဗ်ာ...
ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ စံခ်ိန္မျပည့္တ႔ဲ...
ဆီေတြကိုတင္သြင္းျပီး တိုင္းတစ္ပါးကို နိဳင္ငံျခားေငြေပးေနမယ့္အစား...
LPG ဂက္ကို ျပည္တြင္းမွာထုတ္နိဳင္ေအာင္ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္...
ဒါကေတာ့ ဘယ္အစိုးရတက္တက္ လုပ္ကိုလုပ္သင့္တ႔ဲ အခ်က္ပါ...
ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆို ဒီသဘာဝဓါတ္ေငြ႔ကုန္ၾကမ္းေတြက ျမန္မာျပည္ကထြက္တာပါ...
ကၽြန္ေတာ္တို႔က နည္းပညာနည္းေတာ့ သူမ်ားျပဳ ျပင္ျပီး LPG ကို...
ေစ်းၾကီးၾကီးေပးကာ သူတစ္ပါးဆီကျပန္ဝယ္သံုးေနရပါတယ္...
နယ္စပ္ေဒသေတြမွာပါ...
LPG ေလာင္စာန႔ဲေမာင္းတ႔ဲ ကၽြန္ေတာ့္ကား ၁၅၀၀ စီစီ ကားေလးဟာ...
ခရီးေဝးေမာင္းရင္ ကီလို ၁၀၀ ကို ဘတ္ ၁၂၀ သာကုန္ပါတယ္...
၁ ကီလို ၁.၂၀ ဘတ္သာက်ပါတယ္...က်ပ္န႔ဲဆို ၃၆ က်ပ္ေလာက္သာက်ပါတယ္...
LPG ေစ်းကေတာ့ ၁ လစ္ ၁၄ ဘတ္ပါ...ဒါေတာင္ ေစ်းတက္သြားလို႔ပါ...
အရင္တုန္းက ၁ လစ္ ၁၀. ၄၉ ဘတ္သာရိွပါတယ္...
ဓါတ္ဆီန႔ဲေမာင္းရင္ ခရီးေဝး ကီလို ၁၀၀ ကို ၃၆၀ ဘတ္က်ပါတယ္...
၁ ကီလို ၃.၆၀ ဘတ္က်ပါတယ္...LPG န႔ဲေမာင္းတာထက္...
၃ ဆပိုကုန္ပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္းမွာ LPG ထုတ္လုပ္နိဳင္ျခင္းအားျဖင့္...
ကားရွင္ေတြအတြက္ ဆီဖိုး ၃ ပံု ၁ ပံုသာကုန္ေတာ့မယ္...
ကုန္ကားေတြလည္း LPG ဆင္လို႔ရပါတယ္...
အ႔ဲေတာ့ ခရီးသြားလာစရိတ္ေတြက်လာမယ္...
နယ္ေတြကေနျမိဳ႕ကေရာက္လာတ႔ဲ ကုန္ပစၥည္းေတြ...
ျမိဳ႕ေတြကေန နယ္ေတြေရာက္လာတ႔ဲ ကုန္ပစၥည္းေတြရဲ႕...
ေစ်းနွဳန္းဟာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခအေပၚ တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ေနတာမို႔...
သယ္ယူခ ေစ်းက်ရင္ ကုန္ပစၥည္းလည္းေစ်းက်လာလို႔...
စားသံုးသူေတြ အသံုးျပဳသူေတြ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိလာမယ္...
ေနာက္ျပီး ကုန္တန္ခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္န႔ဲ ဆီဖိုးမကိုက္လို႔ မေျပးနိဳင္လို႔...
ရပ္ထားရတ႔ဲ ဆယ္ဘီးကုန္တင္ကားေတြေရာ ရိွေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး...
ေနာက္အဓိကအခ်က္ ခု ဆီမေကာင္းလို႔ ျဖစ္ေနတ႔ဲ ဒုကၡေတြကေန...
ကားရွင္ေတြ ကင္းေဝးသြားမယ္...
ကားတစ္စီးမွာ...ဓါတ္ဆီန႔ဲ ဂက္စ္န႔ဲ ေလာင္စာ ၂ မ်ိဳးလံုးန႔ဲ ေမာင္းနွင္အသံုးျပဳ
နိဳင္မယ္...ဓါတ္ဆီကေန ဂက္စ္ေျပာင္းရင္ ေအာ္တိုခလုတ္ေလးနိွပ္လိုက္ယံုပါ...
အကုန္အက်သက္သာျပီး ဘယ္ေလာက္အဆင္ေျပလည္းဗ်ာ...
ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့...
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသံုးျပဳသူမ်ားေရာ...
စာသံုးသူ ကုန္ပစၥည္းအသံုးျပဳသူမ်ားပါ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္...
ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္အစိုးရတက္တက္ LPG ထုတ္လုပ္နိဳင္ေအာင္...
လုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...
မင္ဘာမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစဗ်ာ...
Toetar Atoe
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment