Saturday, May 3, 2014

ေအာ္တိုဂီယာေတြမွာ OD Button ပါတ႔ဲကားေတြရိွသလို လံုးဝမပါတ႔ဲကားေတြ လည္းရိွပါသည္...ေအာက္က ပံုေတြမွာပါတ႔ဲကားေတြက... ဂီယာေမာင္းတံ (Shift Lever) မွာ OD လံုးဝမပါတ႔ဲကားေတြပါ... Shift Lock Button ပါတ႔ဲကားေတြရိွသလို... Shift Lock Button လံုးဝမပါတ႔ဲကား... Shift Lock ကို ကားေသာ့ထည့္ျပီးသံုးရတ႔ဲကားေတြလည္းရိွပါတယ္... တန္ဖိုးၾကီးကားတစ္ခ်ိဳ႕မွာေတာ့ လံုးဝမထည့္ထားပါ... ကားလံုျခံဳေရးအတြက္ ေသာ့ဖြင့္ျပီး ဘရိတ္နင္းမွသာ ဂီယာထည့္လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားေပးပါတယ္... ဂီယာေမာင္းတံေရြ႕ရာတြင္ Release button ေခၚ ဂီယာေမာင္းတံေဘးမွ ခလုတ္ကို နိွပ္မွေရြ႕ေျပာင္းဂီယာထည့္ရေသာ ကားမ်ားရိွသလို... Release button ခလုတ္မပါဘဲေရြ႕၍ရေသာ ဂီယာေမာင္းတံမ်ားလည္း... ရိွပါသည္...ပံု (၂) မွ Mercedes Benz သည္ Release button မပါပါ... နမူနာျပထားပါသည္... Shift Lock ဆိုတာ ေအာ္တိုဂီယာကားေတြမွာ ဂီယာေမာင္းတံကို P Position ကေန စက္နိဳးျပီးဘရိတ္မနင္းပဲ က်န္တ႔ဲ ဂီယာေတြကို ထည့္မရေအာင္ အထိန္းသေဘာမ်ိဳး ထည့္ထားေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္... ဘရိတ္နင္းလိုက္ခ်ိန္တြင္ ဘရိတ္(Brake pedal)နင္းတံအတြင္းဘက္တြင္တပ္ ဆင္ထားေသာ ဘရိတ္မီးခလုတ္(Brake pedal switch) မွ တစ္ဆင့္... ရီေလး(Relay)သို႔ မီးေပးကာ...Shift lock solenoid ခလုတ္ကို ဖြင့္ေပးပါသည္ ထို႔ေၾကာင့္ ဘရိတ္နင္းမွ ဂီယာေမာင္းတံ ေျပာင္းလို႔ရျခင္းျဖစ္သည္... ဘရိတ္နင္းေသာ္လည္း ဂီယာတံေနရာေျပာင္းမရျခင္းသည္... ဘရိတ္မီးအဝင္ Fuse ျပတ္ျခင္း... Brake pedal switch မေကာင္းျခင္း... Shift lock solenoid အလုပ္မလုပ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္... Shift lock solenoid အလုပ္မလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ လဲေပးရေသာကားမ်ားရိွပါသည္.. Park ( P ) ကားရပ္ထားစဥ္ ကားမေရြ႕ေစရန္အသံုးျပဳသည္... P Position တြင္ဂီယာေမာင္းတံထားပါက ကားေရြ႕မရျခင္းသည္... ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္အတြင္းရိွ ဂီယာမိန္းရွပ္တြင္(Output shaft) Lock လုပ္ထားေသာ ပင္နယံ(Pinion)နွင့္ Lock switch တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္... Lock switch သည္ ဂီယာေမာင္းတံအား P မွေရြ႕လိုက္သည္နွင့္ Lock အထိန္း ျဖဳတ္ေပးကာ P သို႔ ျပန္ေရာက္သည္နွင့္ စပရိန္အားေၾကာင့္ အလုိအေလ်ာက္ Lock Switch အလုပ္လုပ္ကာ ရပ္ထားစဥ္ကားေနရာမေရြ႕ေအာင္ထိန္းေပးပါသည္... သို႔ေသာ္အတက္အဆင္းမ်ားတြင္ကားရပ္ထားစဥ္... လက္ဆြဲဘရိတ္(Parking Brake)(Hand Brake) ပါသံုးသင့္ပါသည္... အခ်ိဳ႕ကားမ်ားတြင္ Parking Brake သည္ ေျခနင္းအေသးေလးႏွင့္... ဘယ္ဘက္တြင္ပါတတ္ပါသည္... ဂီယာေမာင္းတံအား P တြင္ထားမွ ေသာ့ျဖဳတ္၍ရေသာကားမ်ားရိွသလို... N (Neutral / No gear) တြင္ထား၍ ေသာ့ျဖဳတ္၍ရေသာကားမ်ားလည္း ရိွပါသည္...ပံု (၁) တြင္ N Position တြင္ထား၍ ေသာ့ျဖဳတ္ထားသည္ကို... နမူနာတင္ထားပါသည္... Reverse (R) နိဳင္ငံတစ္ကာတြင္ေရာ ျမန္မာျပည္မွာပါ ဘက္ဂီယာဟုသံုးပါသည္... ကားေနာက္ဆုတ္ရန္အတြက္သာသံုးပါသည္... N (Neutral / No gear) နဳိင္ငံအလိုက္ ဖရီးဂီယာ...No Gear ဟုသံုးပါသည္... ဘယ္ဂီယာမွ မဝင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္... Drive (D) ေရွ႕သို႔ေမာင္းနွင္ရာတြင္သံုးပါသည္... နံပါတ္ ၁ ဂီယာမွ စတင္ကာ အရိွန္အမ်ားဆံုးဂီယာအထိ အလိုအေလ်ာက္ ကားအရိွန္ကိုလိုက္ကာ TPS (Throttle position sensor) , Speed meter sensor,TCU(Transmission control unit box) တို႔မွ Solenoid မ်ားကို အလုပ္လုပ္ေစကာ... ဂီယာခ်ိန္း(Change)ေပး...ေဒါင္း(Down)ေပးပါသည္... ဂီယာတစ္ခု မဝင္ပဲ လက္ရိွေမာင္းေနေသာဂီယာမခ်ိန္း မေဒါင္းေပးပါ... ဂီယာထည့္ကာေမာင္းနွင္ေနစဥ္ ဖရီး (N) ျဖစ္သြားသည္မရိွပါ... Third (3) ဂီယာနံပါတ္ ၁ မွ ၃ အထိ ကားအရိွန္လိုက္ကာ... ဂီယာ အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ကာ ခ်ိန္းေပး ေဒါင္းေပးပါသည္... သိပ္မျမင့္ေသာေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းမ်ားနွင့္... Off Road မ်ားနွင့္ Sport မ်ားတြင္လည္းသံုးပါသည္... Sport ေမာင္းေသာအခါ (3) ဂီယာနွင့္ လီဘာ(Accelerator pedal) ကိုနင္း၍ မိမိလိုခ်င္ေသာအရိွန္ေရာက္မွ (D) သို႔ ေျပာင္းထည့္ပါသည္... ECT Power Switch ပါေသာကားမ်ားတြင္ Sport ေမာင္းရာတြင္... power တြင္ထား၍ ေမာင္းၾကပါသည္... Second (2) ဂီယာနံပါတ္ ၁ မွ ၂ အထိ ကားအရိွန္လိုက္ကာ ဂီယာေျပာင္းေပးပါသည္... ျမင့္မားေသာေတာင္မ်ားတြင္ အတက္အဆင္းဂီယာအျဖစ္သံုးပါသည္... ွဆီးႏွင္းက်ေသာနိဳင္ငံမ်ားတြင္ နွင္းထဲေမာင္းနွင္ရန္သံုးပါသည္... First (L) Low ဂီယာအျဖစ္ ရြံ႕ထဲရုန္းေသာအခါမ်ား အလြန္ျမင့္မားေသာေတာင္မ်ားကို ဝန္အေလးနွင့္အတက္အဆင္းလုပ္ေသာအခါ သံုးပါသည္... နံပါတ္ ၁ ဂီယာတစ္ခ်က္တည္းသာျဖစ္ပါသည္... အခ်ိဳ႕ေသာေအာ္တိုဂီယာမ်ားတြင္ Manual စနစ္ျဖင့္ေမာင္းနွင္နိဳင္ရန္... ဂီယာေမာင္းတံ ေဘးဘယ္ညာတြင္ အေပါင္း အနဳတ္နွင့္အကြက္ေလးမ်ား ပါရိွပါသည္...Manual တြင္ထားေမာင္းပါက... ဂီယာ ၁ ၂ ၃ ၄ ၅ သို႔ေျပာင္းရာတြင္ အေပါင္းဘက္သို႔... တစ္ခ်က္ခ်င္းတြန္းကာ ဂီယာခ်ိန္းေပးရပါသည္... အလိုအေလ်ာက္ မခ်ိန္းပါ... သတ္မွတ္အရိွန္မရိွေသးပါက ၂ ၃ ၄ ၅ မဝင္ပါ... သူ႔သတ္မွတ္အရိွန္ေရာက္မွသာ ဂီယာဝင္ပါသည္... အနဳတ္ဘက္သို႔ တစ္ခ်က္တြန္းလွ်င္ ဂီယာ ၅ ၄ ၃ ၂ ၁ သို႔... တစ္ခ်က္ခ်င္းေဒါင္းေပးပါသည္... ဘရိတ္နင္းလွ်င္လည္း သတ္မွတ္အရိွန္အတိုင္း... အလိုအေလ်ာက္ ေဒါင္းေပးပါသည္... Manual ျဖင့္ေမာင္းနိဳင္လွ်င္ ဆီစားအနည္းငယ္ သက္သာပါသည္... ပံုတြင္ ေအာ္တိုဂီယာတြင္ Manual စနစ္ပါေသာ ဂီယာေမာင္းတံကို ျပထားပါသည္... ေအာ္တိုဂီယာ(ATF)ဆီကို ဆီအမ်ိဳးအစားေပၚလိုက္ကာ... ၃၅၀၀ ကီလိုမွ ၄၀၀၀၀ အတြင္းလဲလွယ္ေပးလွ်င္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္... ေအာ္တိုဆီကို Dexron 3H နွင့္အထက္ထည့္လွ်င္သာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ကာ... Genuine ထည့္လွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္... ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီတြင္ ေအာ္တိုဆီအေဟာင္းသည္ အလြန္ ညစ္ပတ္ေနပါက... ေအာ္တိုဆီစစ္ပါလဲေပးပါသည္...အသစ္မရလွ်င္ ျဖဳတ္ေဆးေပးပါသည္... CVT(Continuously variable transmission) ေအာ္တိုဂီယာတြင္... ကားအရိွန္အေနွးအျမန္ကို Metal Belt ေခၚ ပူလီၾကိဳးျဖင့္... Driven Pulley ၂ ခုကို အတင္းအေလ်ာ့လုပ္ေပးကာ ေမာင္းႏွင္ပါသည္... Ds or Low ဂီယာျဖင့္ေမာင္းလွ်င္ ပူလီၾကိဳးေလ်ာ့ေပးကာ... Over drive ေမာင္းခ်ိန္တြင္ ပူလီၾကိဳးအတင္းဆံုးသို႔ Sensor, Solenoid မ်ား ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေစပါသည္...ထို႔ေၾကာင့္ CVT ဂီယာသည္ ရိုးရိုးေအာ္တိုဂီယာ ထက္ အထအလြန္ျမန္ပါသည္... CVT ဂီယာတြင္ CVT Oil သာ အသံုးျပဳရပါမည္... ေအာ္တိုဂီယာမ်ားအားလံုးသည္ Hydraulically ေခၚ... ဆီဖိအားကို အသံုးျပဳကာေမာင္းနွင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္... ေအာ္တိုဂီယာဆီပန္႔(Oil pump) မွာ ဖရံုသီး (converter)အဝင္ဂီယာ၏ input shaft တြင္ထိုင္ထားပါသည္... ေအာ္တိုဆီမရိွပါက ကားမသြားပါ...ဆီနည္းပါက ကားဆန္႔ငင္ ဆန္႔ငင္ျဖစ္တတ္ပါသည္ ဆီမ်ားပါကလည္း ဆီအပူရိွန္လြန္ကဲကာ Clucth plate ျပားငယ္မ်ားကို ေလာင္တတ္ကာ ဂီယာပ်က္တတ္ပါသည္... ထို႔ေၾကာင့္ ေအာ္တိုဂီယာတိုင္းတြင္ သတ္မွတ္ ဆီအတိုင္းအတာအတိုင္း အတိအက်ထည့္ရန္ အေရးၾကီးပါသည္... ေအာ္တိုဂီယာမ်ား စက္နိဳးရာတြင္ P နွင့္ N position တြင္သာစက္နိဳး၍ရပါသည္ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ... စတတ္ရီေလး(Start relay) မီးအဝင္ၾကိဳးသည္ ေသာ့အံုမွ... ဂီယာေဘာက္ရိွ ဂီယာမီးျပေသာစနစ္ (Gear position control light) သို႔ဝင္ေရာက္သြားကာ... P နွင့္ N position တြင္သာ စတတ္ရီေလးသို႔မီးေပး ပါသည္...သို႔ေသာ္ ကားစက္နိဳးသည္နွင့္ NSW မီးၾကိဳးသည္... ECU box သို႔ဝင္ကာ TCU မွတစ္ဆင့္ ဂီယာေဘာက္အတြင္းရိွ... Solenoid ကို မီးျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ စက္နိဳးခ်ိန္ဂီယာ ဖရီးျဖစ္ရန္ အလုပ္လုပ္ေပး ပါသည္...စတတ္မီးၾကိဳးခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွ၍ ဂီယာဝင္ေနခ်ိန္တြင္နိဳးမိပါက... ကားေဆာင့္ထြက္သြားမွာကိုကာကြယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္... ကားကုမၸဏီမ်ား၏ လုပ္ထားပံုသည္ အလြန္ အကြက္ေစ့ကာတိက်ပါသည္... OD Off Button ကို နိွပ္ထားလွ်င္ အျမန္ဆံုး ဂီယာတစ္ခ်က္ကို မထည့္ေပးဘဲ ထိန္းထားျခင္းျဖစ္ပါသည္...OD နိွပ္ထားျပီး လီဘာနင္းလွ်င္လည္း... ကားအရိွန္သည္ ပံုမွန္ထက္အနည္းငယ္ ေလ်ာ့သြားပါသည္... အရွင္းဆံုးေျပာရလွ်င္ OD off ကို နိွပ္ထားပါက ဂီယာ တစ္ခ်က္ ေလ်ာ့ထားေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္...အရိွန္အျမင့္ဆံုးဂီယာ တစ္ခ်က္မဝင္ပါ...ထိုအခ်ိန္တြင္ ECU , TCU တို႔မွ တစ္ဆင့္... အဂ်ၤင္ TPS , Throttle motor တို႔ကိုထိန္းခ်ဳပ္ကာ... ပံုမွန္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရ RPM ထက္ ကားအသြားေနွးေစရန္ အလုပ္လုပ္ေပးပါသည္... OD ကို ေတာင္တက္ဆင္းလမ္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳရျခင္းမွာ... ပံုမွန္ေမာင္းပါက ဂီယာခဏ ခဏခ်ိန္းကာ ဆီပူလာျပီး... ကလပ္ပလိတ္(Clucth plate)ျပားမ်ားနာကာ ဂီယာပ်က္မွာကို... ကာကြယ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္...ေအာ္တိုဂီယာကားမ်ား ဂီယာအပ်က္အမ်ားဆံုးမွာ လည္း ေတာင္ေပၚသံုးကားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္... ကၽြန္ေတာ္တို႔ဝပ္ေရွာ့တြင္ ျပင္ရေသာေအာ္တိုဂီယာကားမ်ားမွာ... ေတာင္ေပၚက ကားမ်ားသာျဖစ္သည္... OD Off ကိုသံုးျပီး ခရီးေဝးေမာင္းပါက ဂီယာတစ္ခ်က္ေလ်ာ့ေနသျဖင့္... ဆီပိုစားကာ အဂ်ၤင္အလြန္နာပါသည္... OD ကို အသံုးျပဳေသာေနရာအမ်ားစုမွာ ေတာင္တက္ဆင္းလမ္း... ဟိုင္းေဝးလမ္းမေပၚရိွ ျမိဳ႕မ်ားအဝင္တြင္ ကီလို ၆၀ ၈၀ ထက္ပိုမေမာင္းရေသာ ေနရာမ်ား...အေမာင္းသင္စ သူမ်ားတြင္လည္းသံုးပါသည္... ေအာ္တိုဂီယာတြင္ ABS ပါေသာကားျဖစ္ေစ မပါေသာကားျဖစ္ေစ... ဘရိတ္နင္းလိုက္သည္နွင့္ အရိွန္အလိုက္တြက္ခ်က္ကာ ဂီယာေဒါင္းျပီး... ဂီယာနွင့္ ဘရိတ္ကိုတြဲကာ အရိွန္ထိန္းေသာ စနစ္ကိုသံုးပါသည္... ေအာ္တိုဂီယာကားတိုင္းတြင္ ဘရိတ္ေျခနင္းမီးခလုတ္(Brake pedal switch) မွတစ္ဆင့္ ဘရိတ္နင္းတိုင္း ECU box သို႔ STP(Stop Light Switch) မီးၾကိဳးမွတစ္ဆင့္မီးဝင္ပါသည္...ဘရိတ္နင္း၍ STP မီးဝင္တိုင္း... ECU box သည္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရ RPM ၁၀၀၀ ေအာက္သို႔... ခ်က္ခ်င္း ဆီ...မီးေလ်ာ့ေပးပါသည္...အရိွန္ကိုလိုက္ကာ ဂီယာေဒါင္းေပးျပီး... ဂီယာ ဘရိတ္ကို တြဲ၍ အရိွန္ကိုေသေစပါသည္... အခ်ိဳ႕ဂီယာေအာ္တိုကားမ်ားတြင္ ဘရိတ္နင္းေသာ္လည္း အရိွန္မေသျခင္းမွာ... STP မီးလိုင္းစနစ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္... ေအာ္တိုဂီယာကို ထုတ္ေသာ ကားကုမၸဏီတိုင္းသည္ ေသခ်ာစမ္းသပ္ စီစဥ္ျပီးမွ ထုတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္... ဘရိတ္ကို ဂီယာေမာင္းတံကို ေဒါင္း၍၎... OD ကိုနိွပ္၍ တြဲသံုးရသည္ကို၎ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါ... ကားကီလို ၁၂၀ ေက်ာ္ေမာင္းေနခ်ိန္တြင္ ဘရိတ္နင္း၍ လက္ကိုင္ေဂြကို လႊတ္ကာ ေမာင္းတံသို႔...OD ခလုတ္သို႔ လက္တစ္ဖက္သြားျခင္းသည္... အလြန္အႏၱရာယ္မ်ား မမ်ားကို စာဖတ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ရန္သာ... ျဖစ္ပါသည္...ေအာ္တိုဂီယာသည္ ဘရိတ္နင္းလိုက္သည္နွင့္... အဂ်ၤင္ ဂီယာျဖင့္ ထိန္းျပီးရန္ ကုမၸဏီမွ ျပည့္စံုေအာင္လုပ္ေပးထားပါသည္... အသက္ဥာဏ္ေစာင့္ဆိုသည့္စကားအတိုင္း မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ရန္သာ... ကားတစ္စီးသည္ ေအာ္တိုဂီယာျဖစ္ေစ...ရိုးရိုး(Manual)ဂီယာျဖစ္ေစ... ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ျခင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူ၍ ကၽြမ္းက်င္မွဳ႕... မိမိထိန္းသိမ္းနိဳင္ေသာ အရိွန္ထက္ပိုေမာင္းျခင္း... အရက္ေသစာေသာက္စာမူးယစ္၍ ေမာင္းျခင္း... လမ္းစည္းကမ္း...ယာဥ္စည္းကမ္းမလိုက္နာဘဲ ေမာင္းျခင္းနွင့္သာဆိုင္ပါသည္... မင္ဘာေတြ ေတာင္းဆိုလို႔ အၾကမ္းဖ်င္းေရးေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ... အခ်ိန္မရလို႔ ေနာက္မွ အေသးစိတ္ထပ္ေရးေပးပါမယ္ခင္ဗ်ာ... မင္ဘာမ်ား အႏၱာရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္း ၾကပါေစ...

No comments: