Saturday, May 3, 2014
Toyota Probox 2NZ-FE VVT-i 1300 cc နွင့္
1NZ-FE VVT-i 1500 cc ကားရွင္မ်ားနွင့္ အေမး အေျဖ က႑...
ေမး။ အစ္ကိုေရ ခုတစ္ေလာ ပရိုေဘာက္ေတြ မီးေလာင္ေနတာဟာ...
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ?
ေျဖ။ ကၽြန္ေတာ္ဒီေပ့စ္မွာေရာ ေအာ္တိုမိုဘိုင္းစာေစာင္မွာပါ ေရးထားတာ...
နည္းနည္းၾကာပါျပီခင္ဗ်ာ...အျပည့္အစံုကေတာ့ေပ့စ္မွာ ဝင္ဖတ္နိဳင္ပါတယ္...
အက်ဥ္းခ်ဳပ္အေနန႔ဲကေတာ့...ေအာက္က (၃) ခ်က္ပါဗ်ာ...
(၁)Catalytic Converter တြင္ကာဗြန္မွဳန္႔မ်ား ပိတ္ေသာေၾကာင့္ပါ...ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာကားဆြဲအနည္းငယ္က်ကာ Catalytic Converter ပိတ္သည္ဟု ယူဆေသာ ကားမ်ားကို ညအခ်ိန္တြင္ ေလးေခ်ာင္းေထာက္ ကားမသည့္စင္ေပၚတင္၍ Converter ပိတ္/မပိတ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စမ္းၾကည့္ေနက်ျဖစ္ပါတယ္...စင္ေပၚတင္ကာစမ္းရာတြင္ Converter ပိတ္ေသာကားမ်ားမွာ ကားစက္နိဳးကာ အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ၁၅၀၀ မွ ၂၀၀၀ အၾကားနင္းထားခ်ိန္တြင္ ၁၅ မိနစ္ေက်ာ္လွ်င္ Catalytic Converter ေနရာမွစကာ ေရွ႕အဂ်ၤင္ Exhaust Manifold အိတ္ေဇာပိုက္ေနအထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ မီးေသြးတံုးမီးဖုတ္ထားသက႔ဲသို႔ ရဲလာသည္ကို ေတြ႔ရပါတယ္... ထိုအပူခ်ိန္သည္ ဓါတ္ဆီ၊ ဆီေငြ႔တင္သာမက အဝတ္စ ပလပ္စတစ္ ေကာ္ အမိွဳက္ဘာက်က် မီးေလာင္နိဳင္ေသာအပူခ်ိန္ပါ...ပရိုေဘာက္ကားမ်ားမွာ ပွ်မ္းမွ်သက္တမ္း အားျဖင့္ ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ေနျပီး မသန္႔ေသာ ဆီမ်ားထည့္ကာေမာင္းနွင္မိပါက ကာဗြန္မီးခိုးအမွဳန္မ်ား ပိုမိုထြက္လာကာ Catalytic Converter ပိတ္ရန္ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားပါတယ္ခင္ဗ်ာ...
(၂)Catalytic Converter ပိတ္ေသာအက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ၁၃၀၀န႔ဲ ၁၅၀၀အဂ်ၤင္မွာ အိတ္ေဇာေငြ႔မ်ားကို ပိုမိုတြန္းထုတ္ကာ အလုပ္လုပ္ရေသာေၾကာင့္ ေရအပူခ်ိန္အလြန္အမင္းျမင့္မားလာကာ ေရဆူ၍ အဂ်ၤင္နွင့္ အဂ်ၤင္ခန္းအပူခ်ိန္ အလြန္ျမင့္မားလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္...ပရိုေဘာက္ကားမ်ားမွာ.. ဒိုင္ခြက္အတြင္းတြင္ ေရအပူခ်ိန္ျပ မီတာမွာမပါရိွဘဲ ေရမီတာအစား ေရအပူခ်ိန္ကို ျပဒါးတိုင္ပံုစံ မီးအျပာေရာင္ အနီေရာင္ျဖင့္သာ ျပပါတယ္...ေရေအးေနခ်ိန္တြင္ အျပာေရာင္ထြက္လာျပီး ပံုမွန္အပူခ်ိန္တြင္ ဘာမွမျပကာ ေရအပူခ်ိန္ျမင့္မားလာခ်ိန္တြင္ အနီေရာင္မီးေလးျဖင့္ သတိေပးပါသည္။ထိုမီးေလးမွာ ယာဥ္ေမာင္းနွင္ေနခ်ိန္တြင္ စီယာတိုင္ေဂြျဖင့္ ကြယ္ေနတတ္ကာ သတိထား၍ ဂရုစိုက္ၾကည့္မွသာ ျမင္ရတာပါ... ေတာင္တက္လမ္းနွင့္ ဟိုက္ေဝးလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ အရိွန္ျပင္းစြာျဖင့္ ေမာင္းနွင္ေနခ်ိန္တြင္ ထိုမီးကို ခဏ ခဏ ငံု႔ၾကည့္ရန္ ခက္ခဲကာ မိမိအႏာၱရယ္ကို ဖိတ္ေခၚေနသက႔ဲသို႔ပင္ျဖစ္ပါေနမွာပါ... ေနာက္တစ္ခ်က္ေရဆူ နိဳင္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမွာ ၁၃၀၀ အဂ်ၤင္နွင့္မမွ်ေအာင္ လူနွင့္ဝန္မ်ားတင္၍ ရုန္းရေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နိဳင္ပါသည္။ Catalytic Converter မပိတ္ဘဲ သာမန္ေရဆူခ်ိန္တြင္ ေရအပူခ်ိန္မီးကို သတိမျပဳမိ၍ ဆက္ေမာင္းပါက ကြန္နတင္း၊ ကရိုင္း ဘယ္ရင္မ်ားသာ ေပ်ာ္သြားမည္ျဖစ္ကာ မီးမေလာင္နိဳင္ပါ။အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္နွစ္ခ်က္ျဖင့္ လည္းပရိုေဘာက္ကား ရုတ္တရက္ ဟုန္းကနဲ မီးထမေလာင္နိဳင္ေသးပါဘူးခင္ဗ်ာ...
(၃)မီးေလာင္နိဳင္ေစရန္ တတိယအခ်က္မွာ Catalytic Converter ပိတ္၍ အဂ်ၤင္ အပူခ်ိန္အလြန္အမင္း ျမင့္မားကာေရဆူ၍ အဂ်ၤင္ခန္း အပူခ်ိန္လြန္ကဲလာ ခ်ိန္တြင္ သက္တမ္း ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ျပီျဖစ္ေသာ Pressure Fuel Pump ရာဘာပိုက္မွာ အပူခ်ိန္လြန္ကဲေသာေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ ေပါက္ကြဲျခင္း(သို႔) ဆီယိုစိမ့္ျခင္းျဖစ္ကာ ရုတ္တရက္ဟုန္းကနဲ မီးေလာင္ရန္မွာ အျဖစ္နိဳင္ဆံုး ျဖစ္နိဳင္ပါတယ္...ထို Pressure Pump ဆီပိုက္မ်ားကို အသစ္လဲရာတြင္ ေတာ္ရံုေကာင္းမြန္ေသာ ပိုက္ကလစ္ျဖင့္ ထည့္ၾကပ္သည့္တိုင္ ဆီတြန္းကန္အား မ်ားလြန္းသျဖင့္ ဆီယိုစိမ့္တတ္ေသာေၾကာင့္ ပိုက္ကလစ္ အေကာင္းစားမ်ား ထည့္ကာ ၾကပ္ရသျဖင့္ ဆီတြန္းအားမ်ား မမ်ားကို ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္ဗ်ာ... ပရိုေဘာက္ကားမ်ားတြင္ ပိုက္ဆက္ကို O Ring နွင့္ ေကာ္ကလစ္ကို အသံုးျပဳထားတာပါ...ဆီပိုက္ေပါက္လွ်င္(သို႔) ယိုစိမ့္လွ်င္ ကားေမာင္းမရသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ဆီအျပင္သို႔ ထြက္ခ်ိန္နွင့္ မီးေလာင္ခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိန္တည္းျဖစ္ကာ ထိုအခ်က္ကို သတိျပဳမိရန္ အလြန္ခက္ခဲပါတယ္...အ႔ဲလို အဂ်ၤင္ခန္းအပူခ်ိန္ အလြန္ျမင့္မားလာခ်ိန္တြင္ ဆီ ဆီေငြ႔ ရိွေသာ မည္သည့္ေနရာမွမဆို မီးေလာင္နိဳင္ပါတယ္ဗ်ာ...
ေမး။ ဟုတ္က႔ဲ မျဖစ္ေအာင္ ဘာေတြ ကာကြယ္သင့္ပါသလဲ ?
ေျဖ။ ကာကြယ္ရန္အခ်က္မ်ားကေတာ့...
(၁) Catalytic Converter ကိုျဖဳတ္၍ ေရအားျပင္းေသာေရပန္႔ျဖင့္ထိုးကာ ေလအားျပင္းျပင္ျဖင့္ မွဳတ္လွ်င္ လံုးဝနီးပါး ပိတ္ေနျခင္းမွ သက္သာလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။သို႔ေသာ္ အသစ္က႔ဲသို႔ေတာ့ ပြင့္မည္မဟုတ္ပါ။ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီတြင္ Catalytic Converter ပိတ္ပါက အသစ္ျဖတ္လဲပါတယ္...အသစ္သည္ အနည္းဆံုး (၅)နွစ္ေက်ာ္ေတာ့ သံုးနိဳင္ပါတယ္... Catalytic Converter ကိုလံုးဝ ျဖဳတ္မထုတ္သင့္ပါ။Catalytic Converter မရိွပါက မီးခိုးေငြ႔မ်ားသည္ အျပင္သို႔ တိုက္ရိုက္ေရာက္သြားေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ထူထပ္ေသာ ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားတြင္ ေလထုညစ္ညမ္းေစလို႔ပါ...
(၂)အဂ်ၤင္ေရအပူခ်ိန္တက္ကာ ေရဆူျခင္းမွ ကာကြယ္နိဳင္ရန္ Thermostart သာမိုစတတ္မ်ားးကို စစ္ေဆးကာ မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲျခင္း၊ ေရတိုင္ကီနွင့္ ေရပိုက္လိုင္းမ်ား ယိုစိမ့္မွဳ႕ရိွမရိွ မၾကာမၾကာစစ္ျခင္း၊ ေရတိုင္ကီတြင္ Toyota coolant ေဆးရည္ကိုသာ သတ္မွတ္အခ်ိန္အဆအတိုင္း ထည့္သံုုးျခင္း၊ (ေရတိုင္ကီ Toyota coolant သည္ အျခားျပင္ပထုတ္ coolant မ်ားျဖစ္ေသာ အစိမ္းနွင့္ အျပာေရာင္တို႔နွင့္ေရသံုးက ေရအပူခ်ိန္တက္ေစပါသည္) ေရတိုင္ကီေအာက္ဘက္ ဘယ္/ညာ နွစ္ဘက္တြင္ Cooling Fan အထိုင္နွင့္ ေရတိုင္ကီၾကားတြင္ ကၽြတ္စခံကာ ေရတိုင္ကီပန္ကာအံုအထိုင္နွင့္ ေရတိုင္ကီ ရိုက္ကာ ေရတိုင္ကီေပါက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ထားျခင္း၊ (ေရတိုင္ကီ ပန္ကာ အထိုင္နတ္သည္ အေပၚတြင္ ၂ လံုးပါျပီး ေအာက္ဘက္တြင္ အလည္တြင္ တစ္လံုးတည္းထည့္ထားေသာေၾကာင့္ ေရျပန္ဗူးထည့္ထားေသာ ဘယ္ဘက္ေအာက္အျခမ္းသည္ ပန္ကာအထိုင္နွင့္ ေရတိုင္ကီ ပိုက္လိုင္းရိုက္ေနကာ ပိုက္လိုင္းေပါက္တတ္ပါသည္)
(၃)ေရအပူခ်ိန္ျပမီးသည္ ေမာင္းနွင္ေနခ်ိန္တြင္ ၾကည့္ရန္ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ ဒက္ဘုတ္ေပၚတြင္ ေရမီတာဒိုင္ခြက္တစ္ခု တပ္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္... ေရမီတာဒိုင္ခြက္သည္ ေရအပူခ်ိန္အာရံုခံဆင္ဆာနွင့္ အတြဲလိုက္ေရာင္းသည္ကို ဝယ္မွသာ မီတာမွန္ပါတယ္...ထိုအပိုမီးေခါင္းကို အဂ်ၤင္အေပၚေရျပန္ပိုက္နားတြင္ ထည့္ဆင္ရမည္ျဖစ္ကာ မီတာတစ္ခုသာဝယ္၍ ECM ကြန္ထရိုးေဘက္သို႔ ဝင္ေသာ ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာမီးၾကိဳး THW မွ လံုးဝေဖာက္မယူလို႔မရပါဘူး...
(၄)ပွ်မ္းမွ် သက္တမ္း ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ေနေသာ အဂ်ၤင္ Injector ဆီပိုက္ကို ကုမၸဏီမွ အသစ္မွာယူ၍ လဲလွယ္သင့္ပါသည္။ျပည္တြင္းမွပစၥည္းျဖင့္လဲလွယ္ လွ်င္လည္း အမ်ိဳးအစားေကာင္းေသာ High Pressure Fuel pipe ျဖင့္သာလဲလွယ္သင့္ေၾကာင္း အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္...
(၅)ေရွ႕စက္ခန္းဖံုးကို မဟထားဘဲ က်ေအာင္ပိတ္ေစခ်င္ပါတယ္...
ေလကာမွန္နားက စက္ဖံုးေဒါက္ ဘယ္ညာ နွစ္ဘက္မွာရိွတ႔ဲ...
12 နတ္ေလးလံုးၾကားမွာ ဘရိတ္ေအာက္အိုး ပစၥတင္ေလးေတြခံျပီး...
စက္ဖံုးေနာက္ဖက္မွာ အနည္းငယ္ ဟဖြင့္ျပီး ထားသင့္ပါတယ္...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကအဂ်ၤင္တစ္အားပူေအာင္ေမာင္းရတ႔ဲ...
Sport ကားေတြ...Big Turbo ထည့္ထားတ႔ဲကားေတြ အပူခ်ိန္သက္သာတ႔ဲေအာင္ အ႔ဲလိုစက္ဖံုးေနာက္ကို အနည္းငယ္ဟျပီး ဖြင့္ထားတတ္ၾကပါတယ္...အဂ်ၤင္ခန္းကေလပူေတြက ဟထားတ႔ဲေနရာကေန
အျမဲထြက္နိဳင္တာမို႔...အဂ်ၤင္အပူ သက္သာေစပါတယ္...
ေမး။ ခုနက ေျပာတ႔ဲအထဲမွာ Catalytic Converter မျဖဳတ္သင့္တာ...
ေလထု ညစ္ညမ္းမွဳ႕တစ္ခုတည္းေၾကာင့္လား ?
ျဖဳတ္ထုတ္လိုက္ရင္ေရာ ECM(Engine Control Module box) ကိုေရာထိခိုက္
ေစနိဳင္ပါသလား...
ေျဖ။ ဟုတ္က႔ဲ ေလထု ညစ္ညမ္းမွဳ႕တစ္ခုထဲအတြက္ပါ...
ECM မထိခိုက္ပါဘူးဗ်ာ...ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ပရိုေဘာက္...
1/2 NZ - FE VVT-i ...
စနစ္မွာ O2 Sensor က ... OXygen ရာခိုင္နွဳန္းကိုသာဖတ္ျပီး...
Catalytic Converter အလုပ္ လုပ္/မလုပ္ ဖတ္တ႔ဲ ဆင္ဆာမပါလို႔ပါ...
ေမး။ ဒါဆို Catalytic Converter ျဖဳတ္ထုတ္လိုက္ရင္...
ECU(Engine control unit)စနစ္ မထိခိုက္ဘူးေပါ႔...
ေျဖ။ မထိခိုက္ပါဘူးဗ်ာ...
ေမး။ ဒါဆို Catalytic Converter ျဖဳတ္ထုတ္သင့္ပါသလား...
ေျဖ။ ဒီေမးခြန္းေမးရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တိုက္ရိုက္မေျဖနိဳင္ပါဘူး...
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို တစ္ခ်ိန္ ရန္ကုန္ မန္ေလးစတ႔ဲ ျမိဳ႕ေတြ အပူခ်ိန္လြန္ကဲတာတို႔...
မ်က္လံုးစပ္...လည္ေခ်ာင္းနာေတြျဖစ္လာၾကရင္ အေျဖမွားတ႔ဲ ကၽြန္ေတာ္မွာ...
တာဝန္ရိွတ႔ဲအျပင္ အဆင္မသင့္ရင္ တရားစြဲေတာင္ခံရနိဳင္ပါေသးတယ္...
ပရိုေဘာက္ကားပိုင္ရွင္န႔ဲ 2NZ FE VVT- i ကားရွင္ေတြကိုလည္း...
ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္...ကားလည္းမီးေလာင္ခံရေသး...
အမွဳ႕လည္းအဖြင့္ခံရေသးဆိုေတာ့...ဒုကၡသံသရာက ဂ်ာေအးသူအေမရိုက္သလို
မုန္႔လံုးစကၠဴ ကပ္ေနတာလည္း မျမင္ခ်င္ပါဘူး...
Catalytic Converter ျဖဳတ္ထုတ္လိုက္ရင္...
ကားေတာ့ မီးေဘးအႏာၱရာယ္ေတာ္ေတာ္ကင္းသြားမယ္...
ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုကေတာ့ ညစ္ညမ္းမယ္....
ဒါေၾကာင့္ ပရိုေဘာက္န႔ဲ 2NZ FE VVT- i ကားပိုင္ရွင္ေတြသာ...
ဆံုးျဖတ္ပါ...ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမေျပာလိုပါဘူး...
ဒီစကားဟာ တရားခြင္စကားန႔ဲဆို နိမိတ္ျပစကားမဟုတ္တ႔ဲအေၾကာင္းလည္း...
ၾကိဳတင္ေျပာထားခ်င္ပါတယ္...ကၽြန္ေတာ္သိတာ အသိပညာေပးယံုပါ...
သံုးသပ္ျပယံုပါ...Catalytic Converter န႔ဲ ပတ္သက္လို႔...
ျဖဳတ္ပါ...မျဖဳတ္ပါန႔ဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္မေျပာပါေၾကာင္းထပ္မံေျပာၾကားလိုပါတယ္...
ေမး။ ဒါက ျပႆနာ တစ္ခုခုျဖစ္မွာစိုးလို႔ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားတ႔ဲသေဘာလား?
ေျဖ။ ဟုတ္ပါတယ္...ဒီအေျဖေတြဟာ တစ္ခ်ိန္
သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးအဖြ႔ဲေတြန႔ဲ ျပႆနာ တစ္ခုခုျဖစ္နိဳင္တာေၾကာင့္
ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မတိုက္တြန္းပါဘူး...ကားရွင္ေတြသာဆံုးျဖတ္ရမယ့္အေျဖပါ...
ေမး။ ေနာက္ထပ္ဘာမ်ား ထပ္မံေျပာခ်င္ပါေသးလဲခင္ဗ်ာ...
ေျဖ။ တစ္ခုေတာ့ ေျပာစရာရိွပါတယ္...VVT- i(Variable Valve Timing and intelligence system)
အဂ်ၤင္မ်ား၏... VVT စနစ္အလုပ္လုပ္ပံုမွာ အဂ်ၤင္ Camshaft ကင္းမရွပ္တြင္ VVT Pulley ပါရိွျပီး ထိုပူလီအတြင္းတြင္ Helical Spline မ်ားကို Lock pin ျဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္ထားကာ Carkshaft Position Sensor, VVT Sensor, Throttle Position Sensor, Mass Air Flow Sensor, Vehicle Speed Sensor, Coolant Temp Sensor, O2Sensor တို႔မွ ေပးပို႔ေသာအခ်က္အလက္မ်ားကို ECM(Engine Control Module Box) မွ OCV(Oil Control Valve) သို႔ေပးပို႔ျပီး OCV ႏွင့္ VVT ပူလီတို႔မွ အဂ်ၤင္၏လိုအပ္ခ်က္အရ ကင္းမရွပ္မွတစ္ဆင့္ အင္းတက္ ဘားတိုင္ပင္ကို အနည္းငယ္မွ် လိုအပ္သလို အတိုး အေလ်ာ့လုပ္ကာ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတာမို႔...
VVT- i အဂ်ၤင္ေတြကို အနိမ့္ဆံုး Semi Synthetic Engine Oil ကိုသာ...
သံုးေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ...
ေမး။ ခုလို ေသခ်ာရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
ေျဖ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အမ်ားသိေအာင္ရွင္းျပရလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...
မင္ဘာမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္း၍ က်န္းမာၾကပါေစခင္ဗ်ာ...
Toetar Atoe
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment