Saturday, June 7, 2014

၁၆ . ၅ . ၂၀၁၄ ယေန႔ထုတ္ ေအာ္တိုမိုဘိုင္းအပတ္စဥ္ကားဂ်ာနယ္ပါ... ABS မီးအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာေဆာင္းပါး... " ABS (Anti-lock brakes system) မီးလင္းရေသာအေၾကာင္းရင္းမ်ား " ABS အလုပ္မလုပ္လို႔ ABS မီးလင္းေနရင္ ABS စနစ္ကေနျပီး အဓိကထိန္းခ်ဳပ္... အလုပ္လုပ္ေပးတ႔ဲ... အရိွန္ျပင္းျပင္းေမာင္းလာစဥ္မွာ ရုတ္တရက္ ဘရိတ္အျမန္နင္းလိုက္ေသာ္လည္း ကားကို ေဘး ဘယ္/ညာ မတိမ္းေစာင္းသြားေအာင္ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း... ဘရိတ္မာစတာပန္႔ဝါရွာ မေကာင္းေတာ့၍ ဘရိတ္သိပ္မမိေသာအခါမ်ားတြင္... ABS မွ ဘရိတ္ကူဖမ္းေပးျခင္း... Vehicle Stability Control (VSC) စနစ္အတြက္ မိုးေရထဲႏွင့္ရြံ႕ဗြက္ေတာထဲတြင္ ကားလမ္းေခ်ာ္သည့္အခါ အလုိအေလ်ာက္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္း... Truth and Reconciliation Commssion System(TRC) စနစ္ျဖစ္ေသာ... ဗြက္ထဲတြင္ကားရုန္းသည့္အခါ ဘီးတစ္ဘက္တည္းလည္ေနပါက... လည္ေနေသာဘီးကို ဘရိတ္လိုသေလာက္ဖမ္းေပးကာ... ဘီးဘယ္/ညာ ကို ျပိဳင္တူရုန္းေစျခင္း... စေသာစနစ္မ်ားလည္း အလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါ... ABS မီးလင္းရေသာအခ်က္မ်ားမ်ာ အၾကမ္းအားျဖင့္ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။ (၁)ဘရိတ္မီးသီးမ်ားကၽြမ္း၍လင္းျခင္းနွင့္ဘရိတ္မီးၾကိဳးမ်ားမွ အပိုဘရိတ္မီးမ်ားဆင္ေသာေၾကာင့္လင္းျခင္း ABS Control Box မ်ားတြင္ ဘရိတ္မီးလိုင္း၏ အသံုးျပဳေသာ မီးသီးမ်ား၏ ဝပ္(watt)အားကိုတိုင္းတာေသာစနစ္ပါရိွေသာေၾကာင့္... ဘရိတ္မီးသီးကၽြမ္းလွ်င္ေသာ္၎...ဘရိတ္မီးၾကိဳးမွ မီးသြယ္ယူ၍ အပိုဘရိတ္မီးမ်ား ဆင္ေသာအခါ ABS မီးလင္းတတ္ပါသည္။ဘရိတ္မီးသီးမ်ားကို လဲလွယ္ရာတြင္လည္း ဝပ္အားတူေသာမီးသီးသာထည့္ရပါမည္။ မီးသီးလဲျပီးေသာအခါ မီးမေပ်ာက္ေသးပါက Scanner စက္ျဖင့္ Reset ျပန္လုပ္ရပါမည္... (၂)ABS Control မီးလိုင္းစနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွ၍ လင္းျခင္းနွင့္ ဘရိတ္ျဖဴ း(Fuse)နွင့္ ABS ျဖဴ းျပတ္၍လင္းျခင္း... ABS Control Box ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွ၍ေသာအခါ...အဝင္အထြက္မီးလိုင္းမ်ားလြတ္ေသာအခါတြင္၎... ဘရိတ္ျဖဴ းနွင့္ ABS ျဖဴ းျပတ္ေသာအခါတြင္၎ ABS မီးလင္းလာပါသည္... ထိုအခါ ျဖဴ းမ်ားကို စစ္ေဆးျပဳျပင္ျခင္း မီးလိုင္းစစ္ေဆးျပဳျပင္ျခင္း... ABS Control Box ကိုစစ္ေဆးကာ မေကာင္းပါကလဲျခင္း တို႔ျပဳလုပ္ျပီးမွသာ ျပန္လည္ မီးေဖ်ာက္၍ရမည္ျဖစ္ပါသည္... (၃)ABS Module ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွ၍လင္းျခင္း... ABS Module ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွေသာေၾကာင့္လင္းရာတြင္... ABS Pump Motor မေကာင္းေသာေၾကာင့္လည္းလင္းတတ္ပါသည္... ထိုသို႔ျဖစ္ပါက ABS Pump Motor ကို ျပဳျပင္၍ေသာ္၎... အသစ္လဲ၍ေသာ္လည္းျပင္ျပီးမွသာ မီးေဖ်ာက္၍ရပါသည္။ ABS Pump အတြင္းတြင္ မသန္႔ရွင္းေသာေၾကာင့္လည္းလင္းတတ္ပါသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ဘရိတ္ဆီအဖံုးတြင္ေရးထားေသာ... Brake fluid DOT(Department of Transportation) standard ဘရိတ္ဆီ DOT နံပါတ္ကိုမသံုး၍ျဖစ္သည္... DOT 3/4 နံပါတ္တူကို သံုးရမည္သာမက မူရင္းပါလာေသာဘရိတ္ဆီအေရာင္ကိုသာျဖည့္၍ သံုးရပါမည္။ DOT နံပါတ္ မတူေသာဘရိတ္ဆီျဖစ္ေစ...အေရာင္မတူေသာဘရိတ္ဆီျဖစ္ေစ... ထည့္သံုးမိပါက ဘရိတ္မာစတာပန္႔(Brake master pump) ... အတြင္းရိွဘရိတ္ဝါရွာ(Brake washer)မ်ားသည္ ပ်က္စီးလြယ္ကာ... အနည္နွင့္ အမွဳန္မ်ားထြက္လာျပီး...ABS Pump အတြင္းေရာက္သြားလွ်င္... Brake Pressure Modulator Valve မ်ား အပိတ္အဖြင့္မလံုေသာေၾကာင့္... ABS Module အသစ္လဲမွသာေကာင္းပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ဘရိတ္ဆီမ်ားကိုသံုးရာတြင္ အရည္အေသြးေကာင္းေသာ ဘရိတ္ဆီ ျဖစ္ရမည့္အျပင္ အဖံုးတြင္ပါေသာ DOT နံပါတ္နွင့္ မူရင္းပါရိွေသာ ဘရိတ္ဆီ... အေရာင္ကိုသာသံုးရန္အေရးၾကီးပါသည္။ (၄)ေရွ႕ယက္(Front wheel drive)မ်ားႏွင့္ 4WD ကားမ်ားတြင္... ဒူးဆစ္မ်ား(Constant-velocity joints) CV joint နွင့္သဲကာမ်ားလဲရာမွလင္းျခင္း... ဒူးဆစ္မ်ားလဲရာတြင္ Signal Ring ျပန္မထည့္မိျခင္း... အသစ္တြင္ Signal Ring မ်ားမပါလာျခင္း... ဒူးဆစ္သဲကာမ်ား လဲျပီးျပန္ထည့္ရာတြင္ Signal Ring Pinion မ်ားပဲ့သြားျခင္း... တို႔ျဖစ္ပါက ABS wheel speed sensor သည္ အခ်က္ေပးမမွန္ေတာ့သျဖင့္... ABS မီးလင္းတတ္ပါသည္...ထိုသို႔ျဖစ္ပါက နဂိုအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ျပန္လည္ ျပဳျပင္မွသာ ABS မီးျငိမ္းမည္ျဖစ္ပါသည္။ (၅)ေရွ႕ယက္ ဆလြန္းကားမ်ားတြင္ ဟတ္ေဘာ(Wheel bearing) လဲရာတြင္ Signal Ring မပါေသာ ဟတ္ေဘာထည့္မိျခင္း... ကၽြန္ေတာ္ျပင္ဖူးေသာ Honda Fit နွင့္ ဆလြန္းကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္... ABS မီးလင္းရာတြင္ စက္န႔ဲ စစ္ၾကည့္ေသာအခါ ဘယ္ဘီးက ABS ဆင္ဆာ အလုပ္မလုပ္ဟု ျပေသာ္လည္း...ABS ဆင္ဆာ မီးလိုင္းအကုန္ေကာင္းေနျပီး... စက္န႔ဲ ABS reset လုပ္ေသာ္လည္းမရပါ...အျပစ္ရွာရအလြန္ခက္ေသာ... အျပစ္ျဖစ္ပါသည္...ထိုအျပစ္မွာ ဆင္ဆာ မီးလိုင္းအားလံုးေကာင္းေနပါက... ဟက္ေဘာတြင္သာအဓိကျဖစ္ပါသည္...ယခုေနာက္ပိုင္းလာေသာ ဖစ္နွင့္ အျခားေသာဟြန္ဒါနွင့္ ဆလြန္းကားမ်ားတြင္ ABS signal ring ကို... ဟက္ေဘာ သဲကာအဖံုးတစ္ဘက္တည္း(တစ္ဖက္သာပါျပီး အျခားတစ္ဖက္မွာ သံလိုက္မပါပါ)တြင္ အားအလြန္နည္းေသာသံလိုက္(magnet) ထည့္ကာ... ဆင္ဆာကို အလုပ္လုပ္ေစပါသည္... ထိုအခါ သတိမထားမိေသာအခ်ိဳ႕ဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္...ဟက္ေဘာကို ဆိုဒ္အားလံုး တူလွ်င္ ထည့္၍ ရေသာေၾကာင့္ သံလိုက္ signal ring မပါေသာဟက္ေဘာမ်ား ထည့္မိျခင္း...သံလိုက္ပါေသာ္လည္း မ်က္နွာျပင္မွား၍ ထည့္မိျခင္းေၾကာင့္... ABS sensor ဆင္ဆာအလုပ္မလုပ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္... ABS စနစ္တစ္ခုလံုးအလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါ...ထိုအခါ အထက္ေဖာ္ျပပါ... ABS စနစ္ကထိန္းခ်ဳပ္ေပးေသာ VSC စနစ္နွင့္ TRC စနစ္တို႔လည္း အလုပ္မလုပ္ နိဳင္ေတာ့ပါ...ထိုသို႔ မျဖစ္ေစရန္ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ဆလြန္းကားငယ္မ်ား... ဗင္ကားငယ္မ်ား...ဝက္စ္ဂြန္ကားငယ္မ်ားကို ဟက္ေဘာလဲရာတြင္... (၁)သူ႔ကားအမ်ိဳးအစားအတြက္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ ဟက္ေဘာကိုသာသံုးပါ (၂)မိမိကားအမ်ိဳးအစားအတြက္ ဟက္ေဘာမရလွ်င္ ဆိုဒ္အားလံုးတူေသာ ဟက္ေဘာကို သံလိုက္ပါမပါ လႊက်ိဳးျပားငယ္ေလးျဖင့္ သဲကာကိုကပ္စမ္းၾကည့္ပါ (၃)သံလိုက္ပါေသာ ဟက္ေဘာကို မ်က္နွာျပင္မွားမထည့္မိေစရန္ ဂရုျပဳပါ... (၄)သံလိုက္ပါေသာ သဲကာမ်က္နွာျပင္သည္ ABS ဆင္ဆာရိွရာ အတြင္းပိုင္းဘက္ကိုသာထည့္ရပါမည္... (၅)ပံု (၅/၆) တြင္ပါေသာ ABS signal ring အျပင္တြင္ပါေသာကားငယ္မ်ား... ဟက္ေဘာသဲကာတြင္ သံလိုက္ပါရန္မလိုပါ... (၆)Toyota D4D,Vigo,Fortuner,Hiace ကားမ်ားနွင့္ပစ္ကပ္ကားမ်ားတြင္... ေနာက္ဟတ္ေဘာလဲရာတြင္ ABS signal ring ကိုေနရာမွန္ေအာင္မထည့္မိ၍လင္းျခင္း... Toyota D4D,Vigo,Fortuner ပစ္ကပ္ကားမ်ားနွင့္ အျခားပစ္ကပ္ကားမ်ားတြင္... ဟတ္ေဘာထိန္း(Retainer) ႏွင့္ ေဘာထိန္းကလစ္(Snap Ring) မ်ား အထက္တြင္ ABS Signal Ring ကို 2nd Retainer အပိုတစ္ခုထည့္ကာထိန္းထားပါသည္။ ေနာက္ဝင္ရုိးတန္းရိွ Wheel speed sensor အေပါက္နွင့္... ABS Signal Ring သည္ကြက္တိျဖစ္ေအာင္ခ်ိန္ထားပါသည္။ ဒါကို သတိမျပဳမိေသာအခါ ဟတ္ေဘာအသစ္ျပန္ထည့္ျပီးခ်ိန္တြင္... ABS Signal Ring ကို 2nd Retainer ကို အဆံုးထိ Press ျဖင့္ဖိထည့္လိုက္ေသာအခါ ေနာက္ဘီး ABS အာရံုခံဆင္ဆာသည္... အခ်က္ျပမရေတာ့သျဖင့္ ABS မီးလင္းတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ABS ပါေသာပစ္ကပ္ကားမ်ားေနာက္ဟတ္ေဘာလဲရာတြင္... ABS Signal Ring ကို 2nd Retainer အကြာအေဝးကို... ေနာက္ရွပ္ (Rear drive shaft) ထိပ္မွ မည္မွ်ကြာေဝးသည္ကို အရင္တိုင္းထားျပီးမွသာ ဟတ္ေဘာျဖဳတ္လဲရပါမည္။ Toyota D4D,Vigo,Fortuner, ပစ္ကပ္ကားမ်ားတြင္ ရွပ္ထိပ္မွ... ဒုတိယေဘာထိန္း(2nd Retainer)မ်က္နွာထိပ္အထိ... 59.7 cm ကြာေဝးပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ABS ပါေသာ ပစ္ကပ္ကားမ်ားအား ေနာက္ဟတ္ေဘာလဲလွယ္ရာတြင္ ဂရုစိုက္တိုင္းတာရပါသည္။ (၇)ABS Wheel Speed Sensor ဘီးအာရံုခံဆင္ဆာမ်ားမေကာင္း၍လင္းျခင္း... ဒူးဆစ္နွင့္ဆူးဆစ္သဲကာမ်ားလဲရာတြင္နွင့္ေအာက္ပိုင္းျပဳျပင္ခ်ိန္တို႔တြင္... ABS အာရံုခံဆင္ဆားမ်ားအားျဖဳတ္ရာတြင္း၎... ျဖဳတ္ျပီးျပန္ထည့္ခ်ိန္တြင္၎ အာရံုခံဆင္ဆာသည္ နဂိုအတိုင္း ေနရာမက်ဘဲ... အဆံုးအထိမဝင္ျဖစ္ပါက ABS မီးလင္းတတ္ပါသည္... ဂ်ပန္မွာသြင္းလာေသာကားမ်ား၏ ABS Wheel Speed Sensor သည္ အာရံုခံဆင္ဆာေပါက္ သံေခ်းတက္ကာအလြန္ၾကပ္ေနတတ္ပါသျဖင့္ျဖဳတ္ပါက... က်ိဳးတတ္ပါေသာေၾကာင့္ ဘီးအာရံုခံဆင္ဆာကို ဆက္သြယ္ထားေသာ... မီးပလပ္ေဆာ့ကတ္မွသာ ျဖဳတ္လွ်င္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္... ABS မီးလင္းပါက Scanner ျဖင့္စစ္ေဆးမွသာ... အနီးစပ္ဆံုးအေျဖကိုသိရမည္ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္...Scanner စက္ရိွေသာ... ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္သြားေရာက္ျပဳျပင္သင့္ပါသည္။ ABS စနစ္ဟာ ကားတစ္စီးမွ ယာဥ္ေမာင္းသူအတြက္ အႏာၱရာယ္မွ... ကာကြယ္ေပးေသာ အေရးၾကီးစနစ္တစ္ခုျဖစ္သျဖင့္ အားလံုးသိရိွေစရန္... မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား... ပံုစာမ်ား... ပံု(၁)သံလိုက္သဲကာ signal ring ပါေသာ Honda Fit wheel bearing ဟက္ေဘာအံုပံု... ပံု(၂)ဟက္ေဘာတြင္ သံလိုက္သဲကာပါေသာ မ်က္နွာျပင္ဘက္အျခမ္းပံု... ပံု(၃)ဟက္ေဘာတြင္ သံလိုက္သဲကာမပါေသာ မ်က္နွာျပင္ဖက္အျခမ္းပံု... ပံု(၄)ABS sensor ဆင္ဆာနွင့္ Signal ring အလုပ္လုပ္ပံု... ပံု(၅/၆)သံလိုက္သဲကာပါစရာမလိုေသာ Signal ring အျပင္တြင္ပါေသာ... ပံု(၇)တိုယိုတာ ပစ္ကပ္နွင့္ 4WD ကားမ်ား၏ ဟတ္ေဘာလဲရာတြင္အသစ္လဲလွယ္ရေသာ ပစၥည္းမ်ားနွင့္ ABS signal Ring နွင့္ Retainer ပံု... ပံု(၈)တိုယိုတာကား ဟတ္ေဘာလဲျပီး ABS Signal Ring ျပန္ဆင္ထားပံု... ပံု(၉)ဒူးဆစ္(CV joint)ABS Signal Ring ပင္နယံက်ိဳးေနေသာပံု... ပံု(၁၀)ABS Module ပံု ဟက္ေဘာအံုပံုတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္ခင္ဗ်ား... ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသံုးျပဳသူမ်ားအားလံုး ေဘးအႏာၱရာယ္အေပါင္းမွကင္းရွင္း၍... က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ာ... Toetar Atoe (Online ကားဝပ္ေရွာ့)

No comments: